دات نت نیوک
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

حج وعمره

Active Forums What's New

با راهیان حج ۱۴۰۲/ حضور سرزده دیگر سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت در جمع زایران/تبیین شرایط از سوی دست اندرکاران حج و زیارت

  • 21 خرداد 1402
  • 11:32
  • 0 دیدگاه
  • 68 بازدید
  • Article Rating
با راهیان حج ۱۴۰۲/ حضور سرزده دیگر سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت در جمع زایران/تبیین شرایط از سوی دست اندرکاران حج و زیارت
بازهم در روزی دیگر از ایام حج تمتع 1402، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و تنی چند از دست اندرکاران حج تمتع به صورت سرزده در هتل محل اقامت زایران ایرانی حضور یافتند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سرپرست حجاج ایرانی ، رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع ، ظهر روز شنبه 20 خرداد ماه در ادامه دیدار با زایران ایرانی ، از هتل ازکی المدینه محل اقامت حدود 500 نفر از زائران حرم نبوی و ائمه بقیع (ع)، واقع در جنوب حرم مطهر نبوی دیدن به عمل آوردند.
حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب و آقای سید عباس حسینی در این بازدید از نزدیک با زائران کشورمان و نیز مدیران ثابت و کاروان های استان های خراسان شمالی، مرکزی، فارس و آذربایجان شرقی در فضایی دوستانه و صمیمی دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار ابتدا سرپرست حجاج ایرانی به همراه حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در حالیکه زائران درحال صرف نهار بودند با آنان احوالپرسی و از خداوند متعال توفیق برگزاری حجی آبرومند را خواستار شد.
سپس تعدای از زائران حاضر در هتل به شرح برخی مشکلات و نارسایی ها از قبل از عزیمت تا رسیدن به سرزمین وحی پرداختند و نماینده ولی فقیه به همراه رئیس سازمان پس از استماع نظرات به تک تک سؤالات زائران پاسخ دادند و به تبیین اقدامات صورت گرفته پرداختند و توصیه هایی را به مسئولان متذکر کردند.
همچنین تعدادی از زائران ایرانی درجملاتی ساده و البته پرمعنا خطاب به حجت الاسلام و المسلمین نواب و آقای حسینی گفتند:‌ " قدردان تلاش همه خدمتگزاران حج هستند که زمینه این سفر را فراهم کردند".
یکی از زایران اهل بستان آباد تبریز با نام آقای کیامنش در حاشیه این بازدید سرزده به خبرنگار ما می گوید: خدمات حج و زیارت امسال بسیار مطلوب است ؛ کیفیت مناسب هتل، تغذیه زایران و سایر خدمات مناسب می باشد و از همه زحمتکشان تشکر می کنیم.
زایر دیگر اهل خراسان شمالی که خود را اسماعیل نجاری معرفی می کند می گوید: همراه همسرم آمده ام و سالهاست که چشم انتظار چنین سفری بوده ام و خدا را بابت این حضور سپاسگزارم .از اینکه مسئولان ذیربط شرایط مناسبی در زمینه اسکان، تغذیه و .... فراهم کرده اند ، ممنون و قدردان هستیم و برای آنها آرزوی سلامتی داریم.
زایر دیگری که با دسترنج کشاورزی زندگی می گذراند و 17 سال چشم انتظار این سفر بوده است می گوید: من موسی میرزایی هستم که با همسرم به این سفر آمده ام . خدا را شاکریم بابت خدماتی که به ما ارایه می دهند. همچنین هتل ما نزدیک حرم مطهر و بقیع می باشد و به همین جهت به راحتی در مسجدالنبی حضور می یابیم.
وی دستانش را به سوی حرم مطهر نبوی و رو به آسمان می کند و ضمن شکرگزاری بابت حضور در مدینه النبی ، برای خادمان آرزوی توفیق در خدمت گزاری می کند.

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در مدت حضور خود در هتل ازکی المدینه با رویی گشاده و صبر و حوصله درخواست ها و پیشنهادات مطرح شده از سوی زائران و مدیران کاروان را شنیدند و به سوالات آنان در باره قیمت حج و گروههای قیمتی، تغذیه و مدت اقامت در مدینه پاسخ دادند.
سلیم جوکار امتیاز به خبر :