دات نت نیوک
پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

حج وعمره

Active Forums What's New

اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان کهگیلویه وبویراحمد در مورد ثبت نام در کاروان حج¬تمتع سال 1396

  • 20 اردیبهشت 1396
  • 14:18
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 920 بازدید
  • Article Rating
اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان کهگیلویه وبویراحمد در مورد ثبت نام در کاروان حج¬تمتع سال 1396
بسمه تعالی
اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان کهگیلویه وبویراحمد در مورد ثبت نام در کاروان حج¬تمتع سال 1396
بحمدالله مرحله ی هماهنگی، سازماندهی و تمهیدات لازم برای اعزام زائران به حج¬ تمتع 1396مطابق برنامه ریزی پیش رفته است، پیرو اطلاعیه های سازمان مرکزی حج و زیارت، بدین¬وسیله مشخصات مدیرکاروان¬ حج تمتع و اطلاعات ضروری برای ثبت نام در کاروان (شامل اعزام مدینه قبل‏/ مدینه بعد، هزینه سفر و نشانی محل ثبت¬نام و زمان¬بندی مراجعه¬ی دارندگان شرایط ثبت نام و مدارک لازم جهت نام¬نویسی) به شرح زیر اعلام می¬گردد: (لیست مشخصات کاروان¬در سایتhttp://kb .haj.ir بارگزاری گردیده است).
1-مشخصات مدیرکاروان جهت انتخاب و برنامه ریزی برای ثبت نام در مهلت مقرردر سایت دفتر حج وزیات به نشانی http://kb.haj.ir در دسترس قرار دارد، از اینرو واجدین شرایط تشرف می توانند نسبت به انتخاب کاروان مورد نظر اقدام و در موعد ثبت نام اقدام نماید.
2-برنامه زمان¬بندی ثبت نام در کاروان به ترتیب اولویت:
الف-کلیه کسانیکه از تاریخ 23‏/01‏/96 لغایت 21‏/02‏/96 نسبت به ثبت نام اولیه در شعب بانک ملی ایران با واریز مبلغ 10 میلیون تومان اقدام نموده¬اند. از ساعت 9 صبح روز یکشنبه تاریخ 24‏/02‏/96 بمدت 5 روز امکان¬پذیر می-باشد.
توجه: در صورت عدم مراجعه در مهلت اعلام شده، صرفاً امکان ثبت نام در ظرفیت خالی کاروان (مشروط به تکمیل نبودن ظرفیت کاروان اقدام نمایند)
ب-کلیه دارندگان اسناد ودیعه¬گذاری حج¬تمتع تا پایان مورخ30‏/08‏/85. از ساعت 9 صبح روز شنبه تاریخ 30‏/02‏/96 در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان می توانند به کاروان مورد نظر جهت ثبت نام مراجعه نمایند.
توجه: دعوت از این دسته از متقاضیان صرفاً بمنظور تکمیل ظرفیت بوده و ثبت نام آنان منوط به وجود ظرفیت خالی در کاروان می¬باشد.
3- نحوه مراجعه و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط در کاروان :
علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر ثبت نامی کاروان¬ مجاز در زمان مقرر، امکان ثبت¬نام غیر حضوری در سقف50% ظرفیت هر کاروان نیز پیش¬بینی شده است. افرادی که تمایل به ثبت¬نام غیرحضوری(الکترونیکی) دارند با مراجعه به نشانی اینترنتی http:‏/‏/haj96.haj.ir می¬توانند در کاروان¬های شهر یا شهرستان محل سکونت خود ثبت¬نام اولیه نموده و متعاقباً با تحویل اصل قبض ودیعه¬گذاری ومدارک مورد نیاز به آدرس کاروان بقیه مراحل را انجام دهد.
4- مدارک مورد نیاز برای نام¬نویسی در کاروان:
 اصل فیش بانکی واریز بخش اول هزینه سفر (10 میلیون تومانی برای مشمولین اولویت اول) و اصل و کپی قبض ودیعه¬گذاری حج¬تمتع (برای مشمولین اولویت¬ دوم) مطابق بند "الف" این اطلاعیه.
 اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن.
 اصل و تصویر کارت ملی یا شماره تأیید شده آن.
 تحویل سایر مدارکی که مدیر کاروان اعلام خواهد کرد مانند: گذرنامه معتبر بین¬المللی انفرادی و عکس متقاضی.
 شایان ذکر است افراد فاقد گذرنامه یا کسانی که گذرنامه آنها تا 5‏/12‏/96 اعتبار ندارد بایستی اقدام به دریافت گذرنامه نمایند. ضمناً گذرنامه حجاج با تعامل شایسته نیروی انتظامی با سرعت بیشتری صادر خواهد شد.
5- هزینه تشرف:
سازمان حج و زیارت تلاش کرده تا هزینه¬های این سفر معنوی را با توجه به افزایش هزینه ها به حداقل ممکن برساند و عدم افزایش قیمت نسبت به سال¬های گذشته را در برنامه قرار داده است. لذا چنانچه موردی از رشد قیمت مشاهده گردد، متأثر از افزایش کیفیت خدمات بوده (مثل ارتقای وضعیت خیمه¬های عرفات) و یا به واسطه-ی رشد عمومی قیمت¬های بعضی اقلام در عربستان و ایران می¬باشد (مثل نرخ ارز). همچنین مبلغ 000‏/200‏/1 تومان از هزینه سفر حج طبق تفاهم در قالب کمک هزینه سفر حج در قیمت حج محاسبه شده که در برگه¬های چاپی بانک قید گردیده ولی از سرجمعِ هزینه¬های واریزی حجاج کسر شده است. توضیح اینکه افراد ثبت¬نام شده در کاروان¬ سه روز برای واریز مابه¬التفاوت هزینـه¬ها در یکی از شعب بانک ملی ایران و تثبیت نام¬نویسی خود درکاروان فرصت دارند و عدم اقدام به موقع به منزله¬ی انصراف از تشرف تلقی خواهد شد.
یادآور می¬شود وجه مربوط به قربانی و نحوه پرداخت آن پس از نهایی شدن از طریق مدیر کاروان اعلام خواهد شد.
در خاتمه نظر واجدین شرایط ثبت نام و تشرف را به چند نکته ضروری جلب می¬نماید:
1- شرایط تشرف مشمولین وظیفه، نظامیان، مقامات و مدیران دستگاه¬های دولتی:
شرایط خروج از کشور مشمولین و نیروهای نظامی و انتظامی تابع مقررات مربوطه خواهد بود و سفر آن دسته از مقامات و مدیران دستگاه¬های اجرایی و نیز فرمانداران و بخش¬داران که قبلاً به حج¬تمتع مشرف شده¬اند تابع مفاد بخشنامه شماره 61689‏/481 مورخ 4‏/10‏/84 دبیر محترم هیأت دولت خواهد بود.
2- لازم است متقاضیان پس از نام¬نویسی رسید مربوطه را از مدیر کاروان دریافت و ضمن مطالعه و تطبیق مندرجات نزد خود نگدارند. ضمناً چنانچه نشانی و تلفن متقاضی نسبت به زمان ثبت¬نام اولیه در بانک تغییر یافته است اطلاعات جدید را به مدیر کاروان اعلام نماید.
3- پس از انجام مراحل یادشده مراجعه به پزشک و مراکز پزشکی مورد نظر جهت انجام معاینات و آزمایش¬ها نیز ضروری است و تأخیر در آن موجب مشکلات بعدی خواهد شد.
4- بدیهی است به محض تکمیل ظرفیت کاروان¬ امکان ثبت¬نام یا تخصیص ظرفیت¬های جدید وجود ندارد. لذا به واجدین شرایط متذکر می¬شود کلیه مراحل را به موقع انجام دهند. در غیر این صورت تأخیر و تعلل موجب جایگزینی نفرات بعدی خواهد شد.

مدیریت حج وزیارت استان گهکیلویه وبویراحمد

لیست اسامی و آدرس محل ثبت نام مدیر کاروان حج تمتع سال 96 استان کهگیلویه وبویراحمد
ردیف شماره کاروان مدیر کاروان مدینه بعد ظرفیت شیعه هزینه سفر استان شهر آدرس شماره تلفن تماس
نام نام خانوادگی
1 27001 سید محمود موسوی مدینه بعد 160نفر شیعه 112/568/000ریال کهگیلویه وبویراحمد یاسوج-گچساران یاسوج خیابان پاسداران دفترزیارتی جوادیه-

گچساران خیابان شیراز –پاساژحافظ- یاسوج:33225877
گچساران:32222505
سلیم جوکار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.