دات نت نیوک
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

حج وعمره

Active Forums What's New

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کار گروه ثبت نام و اعزام اربعین حسینی سال 95 در دفتر مدیر حج وزیارت استان کهگیلویه وبویر احمد برگزار شد

  • 23 مرداد 1395
  • 08:15
  • 0 دیدگاه
  • 240 بازدید
  • Article Rating
جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کار گروه ثبت نام و اعزام اربعین حسینی سال 95 در دفتر مدیر حج وزیارت استان کهگیلویه وبویر احمد برگزار شد
آقای فاضلی مدیر حج وزیارت استان با بیان اهمیت زیارت اربعین حسینی و ضرورت اهتمام جدی به این مهم گفت : بیست و یک دستگاه در کشور بصورت مستقیم با موضوع اربعین در ارتباط هستند و با تشکیل ستاد مرکزی اربعین حسینی 14 کمیته را برای خدمات رسانی بهتر از سال های گذشته به زائرین اربعین آقا (ابا عبدالله الحسین (ع) ) و زیر مجوعه ستاد تشکیل داده اند.
وی گفت : در همین راستا کمیته های استانی تشکیل و با مسئولیت استاندار محترم استان امور زائران را برنامه ریزی و پیگیری مینمایند.
مدیر حج وزیارت استان اظهار داشت : مسئولیت کمیته ثبت نام و ساماندهی و اعزام به عهده حج وزیارت است که برای انجام این مهم سامانه سماح با قابلیتهای مناسب طراحی و راه اندازی شده است.
مدیر حج وزیارت استان با اشاره به شروع ثبت نام از طریق سامانه مذکور از زائرین عزیز خواست به جهت برنامه ریزی دقیق تر و انتخاب مناسبتر زمان سفر و مرز خروجی و وسیله نقلیه و گروهها و افراد همراه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
آقای فاضلی گفت : اعزام به عتبات عالیات در اربعین حسینی و دریافت ویزا برای این سفر صرفا با ثبت نام در سامانه سماح امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه قابلیت دریافت هزینه امسال در سامانه سماح پیش بینی شده است تاکید کرد که پرداخت هر گونه وجه بصورت دستی ممنوع بوده و کلیه هزینه های مربوطه بصورت سیستمی پرداخت می گردد وی گفت : امسال زائران نگران تهیه دلار برای اخذ ویزا نباشند زیرا کلیه وجوه بصورت معادل ریالی از طریق سامانه دریافت می گردد.
آقای فاضلی تاکید کرد امسال کلیه زائران اربعین حسینی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند ضمن اینکه خدمات درمانی هلال احمر به همه آنان ارائه خواهد شد.
مدیر حج وزیارت گفت : هفت دفتر کار ثبت نام زائران را انجام می دهند و با تجربیات و توانمندی مناسبی که وجود دارد انشاء الله زائرین در دفاتر زیارتی با ساده ترین و کم هزینه ترین روش ثبت نام میشوند. لذا مردم را از مراجعه به افراد فاقد مجوز بر حذر داشت.
دفاتر زیارتی مجاز حج وزیارت در استان عبارتند از :
شهر یاسوج دفاتر زیارتی آل یاسین و ام البنین و طریق القدس
شهرستان گچساران : طریق المدینه و جوادیه
شهرستان کهگیلویه : معراج نور
شهرستان بهمئی : محمد امین (ص)
با تصمیم کار گروه ثبت نام و اعزام زائرین استان مقرر شد دفاتر زیارتی با استقرار نمایندگانی در شهرستانها و بخشهای فاقد دفاتر زیارتی از جمله شهرهای سی سخت ، چرام ، لنده، باشت ، دیشموک ، قلعه رئیسی نسبت به ثبت نام زائرین اقدام نمایند.
سلیم جوکار امتیاز به خبر :

فایل پیوست